:: Sajak Madah Seorang Insan ::
 
sayacikguhafiz.blogspot.com

Radio dan TV Online

Friday, January 28, 2011

:: Sajak Madah Seorang Insan ::


MADAH SEORANG INSAN



Aku...
Seorang insan...
Yang mudah lupa prihal akhirawi...
Leka...Hanyut...Alpa...
Dibuai onak gelombang kemajuan...
Aku...
Seorang insan...
Yang payah menerima dugaan...
Kekecewaan dan kepayahan menyelimuti diri...
Melemahkan tubuh kecil dalam khayalan...
Aku...
Seorang insan...
Mencari sinar hidup yang cemerlang...
Dengan dugaan jalan yang bercabang-cabang...
Perlukan Al-Quran untuk panduan...
Aku...
Seorang insan....
Memerlukan teman untuk luahan...
Lalui seorang diri tidak semudah yang disangka....
Kelak tersungkur ke lembah durjana...
Aku...
Seorang insan...
Memerlukan tunjuk ajar dan nasihat...
Mengharap rahmat pada Yang ESA...
Buat merobohkan tembok kebuntuan yang menghalang.....

0 comments:

Post a Comment

Entri lain :

Get Paid To Promote, Get Paid To Popup, Get Paid Display Banner